سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد


وقتی تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد به این معنی است که برد مین دارد پردازش را انجام می دهد. و به احتمال زیاد قسمت پنل تلویزیون و خروجی ولت بک لایت خراب شده است. در بیشتر موارد این خرابی از بک لایت تلویزیون است. بک لایت نور زمینه تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی است که با قطع شدن آن تصویر به طور کامل سیاه می شود. و شما فقط یه هاله از تصویر را می توانید ببینید. وقتی بک لایت تلویزیون خراب شده است کانل های تعویض می شوند و حتی با انداختن نور چراغ قوه به صفحه می توانید تصویر تلویزیون را ببینید.

یک دلیل دیگر که باعث می شود تصویر تلویزیون قطع شود. آب خوردگی صفحه تلویزیون می باشد. که با وارد شدن آب به قسمت پایین صفحه نمایش باعث اتصالی و خرابی فلت های پنل  تلویزیون می شود. در این صورت بهترین کار این است که تلویزیون را از برق بکشید و تا 48 ساعت آن را روشن نکنید. در صورتی که مشکل حل نشد پنل تلویزیون باید تعمیر شود.

قطع شدن تصویر به علت خرابی برد پاور تلویزیون. بعضی وقتها ممکن است که قسمت ولتاژ بک لایت در برد پاور خراب شود. در این صورت نیز بک لایت تلویزیون خراب می شود و باید برد پاور تعمیر شود.

 


قطع شدن تصویر به علت خرابی بک لایت


قطع شدن تصویر به طوری که صدا وجود دارد و صفحه تلویزیون به طور کامل سیاه شده باشد مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد. این خرابی ممکن است در تلویزیون ها با برند مختلف متفاوت باشد. به طور مثال در تلویزیون های 47 تا 55 با خراب شدن بک لایت وقتی تلویزیون را روشن می کنیم لوگوی تلویزیون نمایش داده می شود و بعد تصویر قطع می شود. و یا اینکه تصویر تلویزیون به صورت چشمک زدن در می آید.

این خرابی در تلویزیون های سامسونگ به این صورت است که قبل از قطع شدن کامل تصویر تلویزیون بالا یا پایین تلویزیون تیره  می شود. این مشکل به این دلیل است که در این تلویزیون های از دو سری بک لایت استفاده شده است. که با قطع شدن یک سری از ال ای دی ها تلویزیون به کار خود ادامه می دهد. ولی وقتی این مشکل پیش می آید بهتر است که بک لایت را تعمیر کنید ته به مین برد و برد پاور آسیب نرسد.

این خرابی در تلویزیون سونی به این صورت است که با روشن کردن تلویزیون یک لحظه لوگوی سونی نمایش داده می شود. بعد با قطع شدن تصویر تلویزیون چراغ پاور تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند و صدای تلویزیون نیز قطع می شود. چشمک ها چراغ پاور را بشمارید اگر شش چشمک می زند بک لایت خراب است.

 

 

قطع شدن تصویر به علت آب خوردگی تلویزیون

 


آب خوردگی صفحه تلویزیون یکی از متداولترین دلایل خرابی تلویزیون می باشد .آب خوردگی صفحه  تلویزیون که به چند صورت مختلف اتفاق می افتد مانند اسپری کردن مایعات تمیز کننده روی صفحه تلویزیون ، تمیز کردن پنل تلویزیون با یک دستمال خیس (به طوری که آب از آن چکه کند)، قرار گرفتن تلویزیون در یک محیط نمناک . در این حالت ها پنل تلویزیون خراب می شود و ایرادهای را روی صفحه ایجاد می کند.

یکی از این عوامل قطع شدن تصویر تلویزیون می باشد به این صورت که تصویر تلویزیون  سرمه ای می شود. ولی صدا هست. منظور از حالت سرمه ای این است که با خاموش و روشن کردن تلویزیون تفاوت را متوجه می شود. چون این حالت در خرابی بک لایت هیچ تفاوتی ندارد. یعنی در خرابی بک لایت با خاموش و روشن کردن تلویزیون هیچ تغییری در صفحه نمی بینید. 

یک خرابی دیگر که در هنگام آب خوردگی تلویزیون اتفاق می افتد خرابی برد تیکان تلویزیون می باشد. که با تعویض برد تیکان مشکل برطرف می شود و تصویر تلویزیون به حالت اولیه خود بر می گردد. لازم به ذکر است که تعمیر تلویزیون آب خورده در منزل قابل تعمیر نیست. و باید به کارگاه منتقل شود.

 


علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی


اولین علت خرابی بک لایت را می توان طول عمر ال ای دی های تلویزیون بیان کرد. استراتژی ساخت تلویزیون های جدید بر کم کردن عمر بک لایت تلویزیون است. یعنی می توان گفت که هرچه تلویزیون جدید تری تولید شده است طول عمر کارکرد آن کمتر شده است. البته این مسئله در مدل های مختلف تلویزیون ال جی متفاوت است. یعنی در بعضی از مدل های عمر بک لایت بیشتر و در بعضی کمتر است. در کل عمر مفید تلویزیون های جدید کمتر از ال ای دی های نسل اول شده است.

نکته دوم در سوختن بک لایت هماهنگ نبودن برد پاور با ال ای دی های بک لایت می باشد. طراحی طوری است که از حداکثر توان لامپ های ال ای دی استفاده می شود. به این دلیل بک لایت تلویزیون کمتر از انتظار ما کار می کند. برای حل این مشکل دو راه حل وجود دارد. اول اینکه می توانید از منوی تنظیمات در قسمت تصویر نور زمینه را کم کنید به طوری که کیفیت تصویر پایین نیاید. روش دوم استفاده از اصلاحیه بر روی برد پاور می باشد که این کار نیاز به تکنسین تعمیرات دارد و توان شما خارج است.

نکته سوم. قرار گرفتن تلویزیون در محیط خیلی گرم است. به طور مثال پشت میز تلویزیون شوفاژ قرار گرفته باشد. این امر باعث می شود که گرمای ال ای دی های بک لایت چند برابر شود. گرمای زیاد باعث سوختن بک لایت تلویزیون می شود. قرار گرفتن تلویزیون در جایی که آفتاب به صورت مستقیم به پشت تلویزیون بتابد که باعث گرمای زیاد تلویزیون شود.